kawan sehidup semati saya

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Selasa

realiti kehidupan

BILA DENGAN KAWAN:
bila senang aku lah kawan kau .. bila aku happy aku lah kawan kau .. bila aku berharta aku lah kawan kau .. tapi .. bila aku sedih  mana kau pergi? bile aku dalam kesusahan mane kau hilang?bila aku dibelenggu masalah kenapa kau xmuncul?mana pergi kesetian seorang sahabat.. aku masih ingat .. bila kau dalam kesusahan aku sentiasa menyokong kau dari belakang .. bila kau susah aku sedia menghulurkan bantuan .. bila kau sedih aku tolong menghiburkan kau .. bila kau senang aku turut gembira...
dulu kita sama2 berjalan menuju kesekolah .. kita keluar sama2.. kita main sama2.. kita kongsi masalah sama2.,. kita tak pernah berjauhan .. aku engkau sering bertukar2 pendapat .. saling bantu membantu.. tapi tu semua dulu.. kisah yang telah berlalu .. 
tapi sekarang pada masa ini.. aku dengan kau terpaksa berpisah.. sebab mengikut family masing2.. walaupun kita berpisah .. kita sering berhubung .. kita SMS.. kita chat dekat facebook.. tapi.. makin lama .. kau makin menjauh .. kau semakin sepi.. bila aku tanya kau tak nak jawap.. aku mula rasa yang kau dibelenggu masalah ? kenapa kau berdiam diri. kenapa kau menjauhkan diri dari aku .. kenapa kau tak berterus terang? ape aku ada buat salah dekat kau? aku ada luka kan hati kau? ade ke aku buat kau tersinggung? andai itu sume pernah akulakukan . aku mintak maaf.. tapi jangan la sesekali engkau hentikan persahabatan kita yang telah lama terjalin .. aku akui.. semakin lama kau menjauh pelbagai cerita yang aku dengar daripada kawan2 baru kau.. semua cerita yang aku dengar membuat kan aku sedih.. aku tak sangka . dan tak pernah terlintas di akal fikiran aku ... aku jadi sangsi .. aku jadi ragu2.. mana pihak yang harus aku percaya? bila aku tanya kau .. kau menafikannya.. aku bingung memikirkan hal ni,, aku harus percaya kata2 kau ataupun kata2 kawan kau .. perangai kau membuat kan kepercayaan aku kepada rakan2 kau bertambah.. tapi aku teguh kan hati .. aku menolak semua andaian aku terhadap kau.. tapi secara tiba2 .. kejadian berlaku depan mata aku .. aku nampak sendiri apa yang telah engkau lakukan.. kenapa kau lakukan semua ini.. atas sebab aku kau buat semua keje2 ni.. kenapa kau pilih ke jalan kehancuran ..??? sampai sekarang aku masih terfikir2.. kenapa kau secara tibe2 berubah sebegini.. adakah kau terikut2 dengan kawan2 kau disana?? 
kawan .. aku harap kau berubah ,.,. pulanglah ke pangkal jalan.. aku sedia membantu mu sahabat.. seteruk mana pun perangai kau.. sejahat mana pun perangai kau.. aku tetap akan anggap engkau sebagai sahabat ku.. aku rela menerima kau.. berubah la.. aku sentiasa berdoa agar kau kembali ke jalan yang diredhai oleh-Nya...

Tiada ulasan: